cherins

Låt Homs befolkning vila

Kategori: Allmänt

"Skjut på oss istället. Låt Homs befolkning vila" Så löd texten på plakat runt om i Syrien igår. Orden är så starka att de tar ett stadigt tag om mitt hjärta och orsakar en känslomässig jordbävning inom mig. Den 9 februari slutade i Syrien med 151 dödsoffer. Av dessa var 11 barn. Flera hundratals offer skadades har har inga möjligheter att få vård. Armén valde bland annat att bomba sjukhuset i stadsdelen Douma. Eftersom ingen brandkår vågade sig dit fick byggnaden brinna. I Syrien dog igår 6 personer i timmen. Det är en person var tionde minut. Inte siffror, människor. Med namn, familjer, personligheter, egenheter som deras närmaste älskar, hatar och blir irriterade på. Precis som du och jag.

Jag vaknade upp i min säng i morse med min bebis tätt intill mig. Min bebis har stora mörka ögon, stora tjocka bulldogkinder. Han ger mig de godaste slempussarna du kan tänka dig och har ett leende som pulveriserar mitt hjärta. Jag höll honom nära mig och andades in hans doft och närhet.

Sen hugger det till i hjärtat.

Jag tänker på alla de föräldrar i Syrien som aldrig mer får uppleva det här. Denna lyx. Alla de föräldrar i Syrien vars oändliga kärlek för sina barn istället övergått till gränslös smärta. Igår förlorade en familj fem barn i Syrien. Fem barn. På en gång. Hur många barn har du? Den senaste veckan har över 100 barn dödats i Syrien.

Jag fäller tårar när jag känner min sons andetag när han vilar mot mitt bröst. Torkar snabbt och skamset bort dem. Hur många tårar har inte det syriska folket fällt?''
                                    


                                      

Kommentarer

  • Kevser säger:

    =( det gör ont i hjärtat bara man läser....

    2012-02-10 | 09:56:12
  • Anonym säger:

    SubhanAllaah.:'( Gör dua!

    2012-02-10 | 18:26:28
  • Fatima Ahmed säger:

    Du beskriver precis mina känslor och tankar gentemot det som händer i Syrien, Må Allah skydda dem och låta de segra över denna ##%¤&%(%& regim



    (världens alla hemska ord tillsammans räcker nämligen inte till för att beskriva hur grym denna regim är)

    2012-02-10 | 20:27:04
  • Anonym säger:

    och salafisterna, islamska brödarskapet, slutar skjuta mot människor så kanske de inte dör :) Eller hur? Du vet lika väl som andra människor att det inte är regimen utan det är de som demonstrerar, samma sak i egypten och libyen, som mördar folk.



    Vem vill ha islamska brödarskapet som ledning? Då är det bara att säga hejdå till friheten

    2012-03-06 | 09:27:07
  • SmurfBurkan säger:

    DU som var anonym, du borde skämmas. Den ofantliga respektlösheten som du visar för de män, kvinnor och barn som fått sätta livet till för att de ropar efter frihet. Din okunnighet verkar inte ha gränser, det verkar som att bildbevis och videor och vittnesmål inte är tillräckligt för dig för att avfärda regimens propaganda. Allahu al Mustan

    2012-03-09 | 19:54:45
    Bloggadress: http://www.inutiburkan.wordpress.com
  • Anonym säger:

    finns lika många "bevis" på att det inte är regimen utan salafister(wahabister) som är där nere på fri fot och krigar. Vapen improterade från Afghanistan, saud arabien, USA osv används mot regimen och folk med bashar mot salafister. Har du sett hur salafisterna nu krigar mot alla icke-salafister och icke-muslimer i Libyen? Hur de förstör gravar? Exakt samma sak sker i Syrien och kommer bli för jävligt om Bashar skulle avgå, vilket han aldrig kommer göra.

    2012-03-12 | 17:59:19
  • SmurfBurkan säger:

    Leverera gärna belägg för dina påståenden, och detta inte från statligt styrd television. Dessutom så har någon "salafistisk" opposition inte existerat i Syrien, all typ av muslimsk religiositet har undertryckts precis som all politisk meningsskiljeaktighet. Jag menar, tom Saddam visste att 100 % i valet inte var realistiskt (han gick ner på 90-procenttalet lol). Men inte Bashar, har är älskad av ALLA!



    Vi vet alla hur historien gick, medan hundratals besköts och dödades så låtsades syrisk television att allt var som vanligt tills det inte gick att dölja längre. Skäms på dig!

    2012-03-15 | 09:28:12
    Bloggadress: http://inutiburkan.wordpress.com
  • Omar (en syrier) säger:

    Länge leve Bashar Al Assad som skyddar sitt land mot wahabitiska (salafitiska) terrorister. Samma terrorister som mördar oskyldiga människor i Afghanistan, Pakistan och Irak. Samma terrorister som störtade regeringen i Libyen och understödda av NATO mördade 100 000 människor. Samma terrorister som stödjer "israel" och USA (Saudi-Arabien och Qatar). Samma terrorister som mördar demonstranter Qatif, Bahrain och Yemen. Samma terrorister som bränner ner kyrkor och moskéer i Syrien. Samma terrorister som mördade den syriska muftins son.

    2012-04-13 | 18:22:22

Kommentera inlägget här: