cherins

@sweden

Kategori: Allmänt

Så nu är hemligheten ute! Twitter alltså. Det är grejjer det. Om ni inte redan har ett konto. In och skaffa ett! Sverige har ett officiellt twitterkonto. Varje vecka får en person det hederfulla uppdraget att under en vecka representera vårt fina land för omvärlden.  Jag har blivit tillfrågad att under nästa vecka twittra för just det kontot = @sweden. Hur coolt är inte det? Ascoolt skulle jag säga. Eller fett coolt kanske man säger nu för tiden? Coooolt!

På www.curatorsofsweden.se kan ni läsa mer om vad @sweden är. Kontot har i detta nu över 26.000 följare som jag kommer få roa och plåga under kommande veckan. 

Så har du skaffar ett twitter konto än? Inte? Jalla jalla!

Kommentarer

  • AnnaT säger:

    Riktigt skoj Cherin - du skulle bara veta vad som skrevs i nomineringen!



    Du kommer fixa det här galant, bara du kommer ihåg att en bild säger mer än 140 tecken ;-)



    Lycka till!

    2012-02-26 | 21:39:20
  • Svarten säger:

    Det var som tusan! Cherin som twittrande internetambassadör för Sveriges - det är ju finare än att vara utrikesminister.

    2012-02-27 | 10:08:54
    Bloggadress: http://svarten.blogspot.com/
  • Cherin säger:

    Tack Anna! Det var tydligen flera som hade nominerat mig. Jag har inte fått se momineringarna men jag är tacksam - och rörd!



    Svarten: Jag är tokstolt. Hur glad som helst!

    2012-02-27 | 14:24:09
    Bloggadress: http://cherins.blogg.se/
  • Bismillah <3 säger:

    jag hade twitter med det var hur tråkigt som helst haha :D men kul för dig att du gillar det :D

    är du arab eller kurd?:D

    2012-02-29 | 23:56:30
    Bloggadress: http://quraninswedish.blogspot.com
  • Anna-Maria Jansson säger:

    Såg dig på nyhetsmorgon, ditt ansikte var så bekant, googlade in på din blogg och insåg vart det var jag träffade dig. 29/4 2011 var du en mycket less höggravid kvinna i väntrummet, jag satt med min 2 dagar gamla son och tittade på det engelska kungliga brölloppet. Jag läste berättelsen om din förlossning och skrattade högt för mig själv :-)

    2012-03-02 | 15:45:38
  • Anonym säger:

    bismillah ! Cherin är varken Kurd eller Arab hon är Svensk, född i Södertälje och uppvuxen i Linköping, är du nöjd bismillah?

    2012-03-04 | 20:20:26
  • Cherin säger:

    Anna-Maria Jansson!



    Hej! Åh vad roligt att du hittade mig här, jag har tyvärr inte varit inne på bloggen på ett tag.



    Ja du, jag var rät ordentligt less när vi träffades! Men min Benyamin föddes ju där framemot kvällen samma dag. Nu är han 10 månader! Fick din lille något namn till slut?



    Kul att du hörde av dig!



    Cherin

    2012-03-14 | 11:04:16
    Bloggadress: http://cherins.blogg.se/
  • Anna-Maria Jansson säger:

    Hej

    Ja att jag hittade dig här.... Är ju ingen hacker direkt. Följer typ inga bloggar, men du har fått mig att försöka förstå mig på twitter :-)

    Sonen fick namnet Nils till slut. Det visste jag ju hela tiden, det svåra var att få pappan att förstå det :-)

    Anna-Maria

    2012-03-23 | 10:53:49

Kommentera inlägget här: