cherins

Expedition Rinkeby

Kategori: Allmänt

Jo jag vet, denna blogg har varit rätt ordentligt eftersatt de sista veckorna. Inser att jag inte riktigt klarar av att ha en bloggpress, att behöva leverera ett antal texter varje dag/vecka. Vill att mitt skrivande ska vara lustfyllt och engagerande, det försvinner med pressen.

Denna vecka har jag dock engagerats ordentligt av det faktum att vår integrationsminister Erik Ullenhag ger sig ut på ett livsfarligt uppdrag. För några dagar sedan deklarerade han nämligen att han under en hel vecka flyttar ut (sitt kontor) till Rinkeby! Kan ni tänka er något så märkligt.

Tror ni han överlever det hårda, närmast djungelliknande klimatet där? Vi följer med spänning. Jag kan riktigt se framför mig, hur han tar avsked från sin familj innan han sätter sig på den blå tunnelbanelinjen (låt mig drömma lite ok?) till ghettot. Och återföreningen när han kommer hem. Med slitna smutsiga kläder och stripigt hår, skäggstubben. Tårarna, kramarna, kyssarna.

Han lever ett farligt liv den där Ullenhag.

Låt mig fråga dig en sak Erik.  Om du fick ta med dig en enda sak till Expedition Rinkeby, vad skulle det då vara?
                                                  

Kommentarer

  • Emina du vet :) säger:

    hahaha skön du e Cherin!!

    2012-03-14 | 20:40:15
  • Hanin säger:

    Hahahah, du är helt fantastisk, jag hoppas du är medveten om det.

    2012-03-19 | 10:46:35
    Bloggadress: http://langtanomhetshonung.blogspot.com
  • Neurotic Kitten säger:

    Väl skrivet! ^^

    2012-03-19 | 22:38:40
    Bloggadress: http://www.neurotickitten.se/
  • astoryfromdareal säger:

    HAHAHA.. roligt skrivet.

    2012-03-20 | 04:38:47
    Bloggadress: http://astoryfromthereal.blogg.se/
  • Olle Nilsson säger:

    Lika fula och falska båda två

    2012-08-30 | 18:56:13

Kommentera inlägget här: