cherins

Elefantversionen av Bambi

Kategori: Allmänt

Som ni vet har de flesta ungar i landet sportlov nu. Jag har lovat min son Bilaal att vi ska vara riktigt aktiva och sportiga under lovet. Fysisk aktivitet varje dag. Det blir med andra ord en hel del pulka och skridskoåkning. Vi testade första gången redan i lördags och idag var vi ute igen.

I lördags var första gången på evigheter som jag snörade på mig ett par skridskor. Pustade ut när jag kom dit, ingen jag kände var där. Jag visste att det inte skulle bli vackert och kände mig tacksam över att slippa just den delen förnedringen. Jag han dock knappt komma på isen förrän jag hör mitt namn. CHERIIIIIIIIIIIN!

Attans. Det visar sig vara en av mina föredetta kollegor på advokatbyrån. Hon berättar för mig att hon är där för att "träna" lite. Och med "träna" menar jag alla möjliga sorters piruetter. Framåt, bakåt, sidled, uppochner, ja ni fattar. Jo, det visar sig nämligen att hon är konståkare. Riktigt duktig sådan. Attans igen.


Eftersom det var strålande vackert väder skippade vi inomhushallarna i Gränby och tog oss till studenternas istället. Jag har bestämt mig för att lära mig åka skridskor en gång för alla nu, jag har aldrig lärt mig ordentligt eftersom jag bara åkt i skolan, en gång per år har inte varit tillräckligt. Men nu är det dags. Jag har gett mig den på att lära mig denna livsfarliga sport. Det är rena rama självmordsuppdraget varje gång men i slutet av denna vecka, då ska det gå. Eller i alla fall inte mindre elefantlikt. Inshaallah.

Kommentarer

  • Nahed säger:

    Allt som du behöver i stort sätt är balans sen är det jätte lätt efter du ramlat ett par gånger så klarar du dig fint upp o åker bra tänk bara balans balans

    2012-02-20 | 19:56:55
  • Bismillah <3 säger:

    åka skridskor låter kul :D

    2012-02-22 | 01:22:03
    Bloggadress: http://quraninswedish.blogspot.com
  • Britt säger:

    Ge inte upp där. Det är som Nahed skriver mest en fråga om balans.



    En sak till - Det gör verkligen ont i fötterna.

    2012-02-23 | 22:23:50
    Bloggadress: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: