cherins

Kvinnohat

Kategori: Allmänt

Låg under kvällen i soffan och skummade igenom mitt twitterflöde när jag av en händelse snubblar över denna intervju gjord av Pascal Engman. Den är rätt svår att ta sig igenom utan att drabbas av allvarligt illamående.

Begreppet kvinnohat används rätt ofta i feministiska kretsar. Jag har faktiskt aldrig kunnat ta till mig begreppet. Tyckt att det varit svårt att relatera till. Jag har tänkt att de flesta som förtrycker kvinnor nog gör det på grund av en mer, eller framför allt mindre, omedveten beteendestruktur.

Ikväll tändes dock även mitt ljus. Ett mer klockrent exempel på kvinnohatande härskartekniksutövning är nog svårt att finna. Ja, jag använder mig av starka ord, men läs intervjun. Skulle han ens ställa hälften så förnedrande frågor om Hanna Widerstedt varit en man?

Det ska erkännas, jag var tvungen att googla upp Hanna Widerstedt. Vi verkar inte ha mycket gemensamt. Jag tittar inte på Big Brother, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Fast man behöver inte ha mycket gemensamt för att förfasas över hur Pascal Engman behandlar henne. Särskilt intressant är det att man som journalist publicerar en sådan intervju bara dagarna efter att hela Sverige högljutt gjort uppror mot nätmobbning.

Men vad vet jag. Strippor och kvinnor med håriga armhålor verkar vara lovliga byten. Stoppa in i munnen, tugga sönder och spotta ut. Gärna tillsammans med en snorloska.

Kommentarer

  • Paix säger:

    Kvinnohatare. Hur kan han vara anställd journalist? Vilket skämt den där Pascal!

    2012-03-17 | 01:59:20
    Bloggadress: http://aimless.blogg.se/
  • Emma säger:

    Vilken vidrig människa!! Hur kan han få vara kvar på Expressen??

    2012-03-17 | 11:26:32
  • Britt säger:

    Är han på riktigt? Snart börjar jag undra om Expressen och Aftonbladet är tidningar på riktigt.

    2012-03-18 | 21:50:56
    Bloggadress: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
  • Ann-Katrin säger:

    Så föraktfullt! Jag har inte följt debatten, bor inte i Sverige längre men det spelar ingen roll, hans så kallade intervju-teknik och är fullkomligt förkastlig, snacka om att använda förtryckarmetoder. Att hans språkbruk dessutom är rent miserabelt och att hb blandar in svordomar i språket säger mer om honom än någon annan. Jag förväntar mig definitivt mer av en skribent. Uselt. På alla sätt och vis.

    2012-03-23 | 08:47:49
    Bloggadress: http://padistans.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Vilket svin...

    2012-04-07 | 01:43:25

Kommentera inlägget här: