cherins

Fnitterfaktor

Kategori: Allmänt

Sent igår kväll kör jag hem till Uppsala efter ett besök hos en väninna. Precis när jag kör in till Uppsala stoppas jag av polisen. F*n j%&?a s#%&!s s*?t och en mängd ytterligare mindre vackra ord han forsa ut ur munnen på mig. Jag skulle nu få min första fortkörningsbot. Ni som följde mig och min lillebror Mohammed på den tidigare bloggen vet att Mohammed är kung av fortförningsböter. Han har åkt dit för fortkörning fler gånger än alla jag känner - tillsammans. Nu var det min tur - trodde jag.
.

Polisen kliver fram till bilen och berättar att det handlar om körkortskontroll och alkotest. Fnitterattacken som utbryter därpå. Den.  Alltså om jag hade varit polis så hade den gjort mig misstänksam. Jag bet mig i tungan för att inte utbrista "jag har aldrig druckit en droppe alkohol i mitt liv". I alla fall innan jag blåste. Efteråt var jag dock bara tvungen att säga det.
.
Jag tycker det är superbra med sådana kontroller. Önskar det blåstes mera. Med tanke på att det varje år görs ca 13000 rattfyllerikörningar i Sverige och att 100-talet av de körningarna har dödlig utgång blåser jag gärna. Ofta.


Intressant uppdate:
Efter att jag twittrade om detta igår natt fick jag veta av en person som jobbar inom sjukvården att munsköljmedel som tex Listerine ger positiva utslag på alkometern om man blåser inom en timme.

Kommentarer

  • Ann säger:

    fniss, jag känner så igen mig syster, jag kunde inte ens blåsa korrekt utan fick göra om testet till både min och polisens stora förtjusning.

    2012-01-08 | 15:29:18
  • Elin UMmHadjar säger:

    Klockrent! minns dem gångER jag blivit stoppad och fått blåsa nät jag bar niqab loooool En gång på väg till vår Kungliga huvudstad och polisen stoppade oss och han ursäktade men alla ska blåsa - Självklart svarade jag och blåste. bara kaffe i morse sa konstapeln.

    jag hoppas dem inte spetsat det på McDonalds svarade jag och hans kollegor stod och fnittrade bakom bilen såg jag.

    2012-01-08 | 15:50:44
  • Jocke säger:

    När det kommer till att bli stoppad av polisen så tror jag att jag håller vit-mans-rekordet. Antalet gånger jag har blivit stannad då jag kör eller är ute och promenerar? Jag tappade (helt allvarligt) lusten att räkna efter 25. Efter ett tag så slutade man orka ens bemöta de med något annat än irritation, även om man vet att de bara gör sitt jobb, liksom.



    Cherin, nästa gång vi ses be mig att berätta historien om då jag och min vän nästan blev gripna för våld mot tjänsteman (som vi var oskyldiga till), men kom undan genom att (gränsfall) begå våld mot tjänsteman. ;P

    2012-01-08 | 21:17:17
    Bloggadress: http://www.allwrongworld.com
  • Mariam Sadat säger:

    Salam Alekom! :)

    Min bror var med om det när han skulle köra hem oss en sen ramadan kväll.. Han trodde att det skulle vara för fortkörningen, men nej, det var det inte.. Men När poliskonstapeln såg att vi var en hel familj begärde han endast körkortet och önskade oss trevlig fortsatt kväll :)

    2012-01-08 | 22:02:09
    Bloggadress: http://http:/narsolenskiner.blogg.se
  • Frida säger:

    Hihi arbetat inom taxi och många kollegor som provat på igång bilen (startas med alkolås) och det går att få igång bilen fast man är as full (inte för att dom sen körde iväg inte alls) och även jag har fått utslag på morgonen av Listerine. Och även läkerol har pajjat för folk. Knas!

    2012-01-09 | 16:43:04
  • asmaa säger:

    Ja men vissa munskölj innehåller ju alkohol tyvärr, så inte alls konstigt.. Men det finns ju vissa alkoholfria nu alhamdulillah, och även listerine har en sån !

    2012-01-09 | 18:04:30
  • Linda säger:

    Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

    2012-03-19 | 00:49:24
    Bloggadress: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här: