cherins

SD- ett parti som alla andra?

Kategori: SD-citat

Sverigedemokraterna är ett parti som alla andra. I alla fall är det vad de vill att vi ska tro. Vi är inte rasister! Vi värnar om en människosyn som de där som kommer söder om Ystad inte har.
.
Är det något jag har lärt mig så är det att aldrig kalla en rasist för rasist. Då blir rasisten ledsen. Buhu. Så därför tänkte jag starta en serie här på bloggen under fliken SD-citat. Låta deras egna ord tala. Mina blir liksom överflödiga när rasisten, som inte är rasist, själv får tala.
.
"En människa som är sjutton år gammal är i stort sett vuxen. Barn förföljs aldrig, men om människor bär sig väldigt illa åt när de är sjutton så kan de också avrättas, det kan jag mycket väl tänka mig."

.
Uttalande gjort av  Lars-Anders Espert, kommunalråd i Burlöv, 2010 i samband med en annons i lokaltidningen Spegeln där Sverigedemokraterna skriver att "barn aldrig är utsatta för hot av dödsstraff och förföljelse."
.
...
Citatet hittade jag i boken "Inte som de andra - en citatbok om Sverigedemokraterna"

Kommentarer

  • En Förbipasserande säger:

    Mycket bra initiativ! Lycka till

    2012-01-20 | 08:18:58
  • Cherin säger:

    En förbipasserande,



    Tack!

    2012-01-20 | 08:30:43
    Bloggadress: http://cherins.blogg.se/
  • Lynx säger:

    -skakar på huvudet-

    SD o alla som tycker som de måste vara ganska rädda för kunskap. De talar om sånt de inte vet nått om så är fallet så är det väll bättre att tiga :)

    2012-01-20 | 09:13:58
  • Sophie säger:

    Här har du SD's mest svenska smarto. Hhahahahaah.

    http://www.youtube.com/watch?v=sxY49efFXbg

    2012-01-20 | 09:27:13
  • Malin säger:

    Mycket bra skrivet!

    Tycker det är bra att det finns någon som vill ta upp detta.

    Mycket SD säger här och där, säger dem ju sen : det har vi aldrig sagt. Vi tycker inte så. osv...

    2012-01-20 | 09:30:55
  • Niqabisten på Stan säger:



    Ja visst är det ett parti precis som alla andra. Skillnaden är att går man så långt och läser deras partiprogram. Hinner man inte bli mörkrädd redan efter ett par punkter, så är man bra blåst själv...



    Keep it up kära du! Ma shaa'Allah , alltid roligt o läsa andra bloggares tankar:)

    Må allah välsigna din fredag!

    2012-01-20 | 09:54:24
    Bloggadress: http://niqabistenpastan.blogg.se/
  • Dan säger:

    Men stening är okej?



    /Mohammed (göh)

    2012-01-20 | 10:36:22
  • Hej Sanning säger:

    Åh vad han verkar vara en mysig typ den där gamle Lasse! Det ser man till och med på det ansträngda leendet han har på bilden. Lika kärleksfull som en My Little Pony video.

    2012-01-20 | 11:17:32
    Bloggadress: http://hellotruth.blogg.se/
  • Jag får, jag får, jag får hata dig och det är ok för att jag har hört att de-där-stenar-folk säger:



    @Dan: (några kommentarer ovan)



    Dina små-grå sjunger:

    "Rasism är ok därför att stening inte är ok."

    :)))))))

    2012-01-20 | 13:20:28
  • Zanzibar säger:

    Förlåt, men jag slutade läsa efter "En människa som är sjutton år gammal är i stort sett vuxen. Barn förföljs aldrig, men om människor bär sig väldigt illa åt när de är sjutton så kan de också avrättas, det kan jag mycket väl tänka mig."



    Epic retardation.(Ursäkta min engelska) Citatet alltså.



    Ha en bra Fredag Cherin!



    2012-01-20 | 20:50:24
  • Håkan Larsson säger:

    Senaste nytt?

    Kom ihåg att SD inte har gett något annat till Sverige än de tre F:en : Fördomar, Frömlingsskräck och Framntidsrädsla.

    DET ÄR DE, INTE VI, SOM INTE HÖR HEMMA HÄR.

    2012-02-24 | 03:01:27
  • Clara säger:

    För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

    2012-03-17 | 19:57:39
    Bloggadress: http://smsalåna.nu
  • Lennart säger:

    Tyvärr är det ett av de mer oskyldiga citaten från SD. Det finns massor med värre citat i boken "Inte som de andra - En citatbok om Sverigedemokraterna". Tyvärr.

    2012-03-24 | 23:40:43

Kommentera inlägget här: